Baby frossa

Då jag är gravid och så även väldigt många av mina vänner så blir det ett å annat dop/baby inspirerat kort... här är några jag "test" gjort!


Detta är gjort på rosa cardstock med dekorationspapper jag fyndat på tradera, "Baby Love" är Rub ons monterat på vitt cardstock. Lite spets, blommor, öljetter och glaspärlor livar upp kortet =) Insidan är inte klart då vi får hoppas på att i någon av bebismagarna gömmer det sig en flicka... =)



Även här ett "flickkort" på rosa cardstock med chipboards som "huvud detalj"
texten "It´s a Girl" är rosa stämpelfärg från Color box "chalk" som jag embossat med klart pulver från inkido... kanske inte blev det bästa resultatet... men man måste ju få testa sig fram =)

Då jag har en 15 månades liten kille hemma och nästa bebis kommer om en månad har jag påbörjat våra dopinbjudan kort.. då det kanske inte finns lika mkt tid över på kvällarna med två små "vilddjur" =)
Korten är baserat på färdivikta creme färgade kort och dop sigillet är en stämpel från INKIDO som är trycket med brun stämpelfärg och guld embossingpulver även det från INKIDO. Tygbandet har jag fyndat på Kinna skroten som säljer allt du kan tänka dej i tyger! =)



Så fort bebisen har kommit ut å vi får se vad det är för ett litet undeverk ska det shoppas papper och dekorationer i rätt färg ;o) funderar på grönt kort för pojke... rosa såklart för tjej då jag själv var tokig i rosa i många många år! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0