80 år...

Igår var vi på 40+40 års fest hos min sambos bror! En trevlig kväll med riktigt svenskt sen sommarväder... det vill säga lite blåst å regn men vi höll oss varma inne i partytältet! =)

Kortet jag gjorde till dom såg ut så här...





Kortet är gjort på mönstrat card stock och texten är stämplad med versa color watermark dyna och embossad med rosa pulver från landstoken. Ett dekorations band som jag fyndat på sybehörs affären...
Inuti har jag valt att skriva för hand och dekorera GRATTIS med guldigt glitterlim, ballong stämpeln är från PANDURO Outleten i Gekås, Ullared... Rekommenderar er varmt att åka dit då de tar 15:- för sina monterade stämplar, ganska många att välja på men vet inte hur ofta dom byter sitt sortiment.


Jag gjorde ett grattis kort med inspiration av min svärfar som fyller år i Oktober...


Turkost är en utav mina favoritfärger speceiellt ihop med grönt! =)
Inget avancerat kort men ändå har det sin charm... det är ofta jag gör ett kort som man kan bygga på lite efter som med någon dekoration... Öljetter är något jag ska försöka jobba mer med.. tyvärr så låter Fiskars verktygen ganska mkt å oftast passar man ju på att scrappa när lillfisen sover... men det finns ju lite dagistid nu framöver då man kanske kan hinna med det lite... innan nästa bebis kommer! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0